Jeśli chcesz skoncentrować się na wielkości oraz objętości ramion to chcę zaznaczyć, że to mięśnie trójgłowe ramion sprawiają wrażenie jakoby Twoje ramię było potężne z racji tego, że przy wyprostowanej ręce w stawie łokciowym swobodnie opuszczonej biceps naturalnie jest w pozycji rozciągniętej a mięsień trójgłowy będąc w pozycji bardzo rozluźnionej podciąga się w górę i okazuje się bardziej wyrazisty (pomimo tego, że nie musi być wcale napięty). Mięsień trójgłowy ramienia także swoją objętością przewyższa zdecydowanie razem wziętego bicepsa oraz mięśnia ramiennego (m. trójgłowy to około 66% ogólnej objętości ramienia).

Przy naturalnej pracy w naszym życiu zdecydowanie częściej wykorzystujemy także bicepsa, który można powiedzieć, że uodpornił się na wysiłek i stara on się zachować maksymalną wydajność co niekoniecznie wiąże się z przyrostem włókien mięśniowych). Podobnie jest z mięśniami brzuchatymi łydki, które stosunkowo ciężko jest „powiększyć”.

Dostarczając wysiłku mięśniom trójgłowym ramienia efekt jest kilkukrotnie szybszy oraz bardziej widoczny. Biceps potrzebuje cięższej pracy ponieważ jest zdecydowanie bardziej wytrzymały od tricepsa (co nie oznacza jednak, że masz go trenować siedem razy w tygodniu!) Dowiedz się więcej o supekompensacji jeśli niestety popełniasz ww. błąd! Dosłownie każdy mięsień potrzebuje czasu na regenerację, gdyż występuje tutaj (dla laików) taki paradoks-mięśnie rosną wtedy, kiedy odpoczywają! Ale, aby nie pójść ze skrajności w skrajność mięśnie „nie urosną” jeśli nie dostarczysz im ku temu powodu.

Pamiętaj także, iż najważniejsze są mięśnie tułowia. Kiedy koncentrujesz się na mięśniach tułowia Twoje bicepsy i tricepsy także pracują w pewnym stopniu oraz tak jakby utrzymują w stosunku do m. tułowia dystans oraz tempo. Natomiast jeśli będziesz koncentrować się tylko na ramionach (bo je np. możesz odsłonić na mieście) zaniedbasz tułów i będziesz wyglądał po prostu śmiesznie i kuriozalnie. Wstyd Ci będzie rozebrać się na kąpielisku oraz co gorsza odwrócenie proporcji z potężnych ramion na potężny tułów będzie bardzo pracochłonne (mniej więcej klika lat ćwiczeń w zależności od predyspozycji :P będziesz musiał poświęcić na doprowadzenie swojej sylwetki do porządku). Obiecaj sobie, że nie popełnisz tego błędu. Rozwijaj się systematycznie, równomiernie oraz z głową!

Ps. na koniec taka mała dygresja. Jeśli pytasz się kogoś o rozmiary bicepsa i kolega stwierdza, że ma np. 42 cm to już Ci mówię, że to jest niemożliwe. Mało tego jakikolwiek rozmiar by Ci nie podał jest mało prawdopodobny z racji tego, że jeszcze nikt normalny na tej planecie nie zmierzył sobie dokładnie objętości samego mięśnia dwugłowego ramienia. Zapytaj się go prościej- ile ma w ramieniu albo „w łapie”? :P To będzie bardziej prawdopodobne, że ma te 42 cm i zdecydowanie prostsze do zmierzenia w przyszłości :)

 

Najnowsze