Wyciskanie ciężaru w dół na wyciągu to jedno z najbardziej popularnych i efektywnych ćwiczeń na triceps, które kładzie nacisk na wszystkie głowy tego mięśnia. Chwyć wąsko nachwytem drążek wyciągu górnego (który ma możliwość obrotu w zależności od ułożenia na nim dłoni podczas ruchu w ćwiczeniu), chwytem neutralnym za pomocą liny lub podchwytem (ze zdecydowanie mniejszym obciążeniem). Ustawienie stóp wykroczno-zakroczne oraz pochylenie się delikatnie do przodu, ramiona są skierowane w dół i delikatnie do przodu oraz zablokowane (nie wykonują żadnego ruchu). Ruch odbywa się tylko w stawie łokciowym, gdzie poruszają się tylko ramiona.

Z takiej pozycji rozpocznij ruch wyciskania drążka do dołu w kierunku partii czworogłowego uda. Pozwól następnie ciężarowi unieść z powrotem drążek maksymalnie w górę (bez nawet jakiegokolwiek ruchu ramion). Nie używaj zbyt dużego obciążenia, aby stawy łokciowe nie zmieniały swojej pozycji podczas ćwiczenia. Spowoduje to przejęcie części wysiłku przez inne mięśnie np. m. brzucha, najszerszego grzbietu, tylnego aktona m. naramiennego itd.

Generalnie z treningu na trening staraj się zmieniać ułożenia dłoni tak, aby dostarczać organizmowi nowych bodźców wymuszających aktywność różnych włókien mięśniowych. Błędy to głównie zarzucanie ciałem spowodowane jak zwykle zdecydowanie za dużym obciążeniem.

 

Najnowsze