Siła jest bazą do wykonywania większości zdolności motorycznych, dlatego też kształtowana jest przez okres całego makrocyklu rocznego związku, z czym obciążenia są ściśle zindywidualizowane oraz przede wszystkim są wprowadzane w życie bardzo stopniowo z uwzględnieniem należytych przerw charakteryzujących się okresami, w których należy „dać” mięśniom czas na regenerację tak, aby nie dopuścić do przetrenowania, które z kolei może doprowadzić do zaburzenia koordynacji mięśniowej lub czasami nawet do ciężkich kontuzji.

Jako, że siłę w sportach zespołowych należy kształtować ściśle w charakterze danej dyscypliny ruchowej treningi z obciążeniem będą jak najdokładniej odzwierciedlać niezbędne czynności ruchowe wykorzystywane  w mojej dyscyplinie. Trening typowo ciężko atletyczny lub też kulturystyczny (metoda body-building) może być wykorzystywana dla zawodników, którzy są bezpośrednio po kontuzji ponieważ efekty powrotu do formy są zdecydowanie szybsze jednak na nieszczęście (niepodtrzymywane) bardzo krótkotrwałe. Dla zawodników zdrowych należy utożsamiać ćwiczenia zgodnie z charakterystyką gry ponieważ nawyki ruchowe zostaną w organizmie „zapisane” pod zdecydowanie trwalszą i bardziej pożądaną formą.

Treningi z piłkami lekarskimi o identycznej objętości jak standardowe piłki mogą okazać się doskonałą formą ćwiczeń, które sprawią, że zyskujemy na oszczędności  czasu - jednocześnie zwiększamy siłę oraz co jest bardzo istotne „nie zaburzamy” pracy mięśni „sztucznymi” ruchami (ćwiczonymi na siłowni, które czasami mogą przynieść więcej szkód jak pożytku) a przez to utrwalamy pożądane nawyki ruchowe w jeszcze intensywniejszej formie.

 

Najnowsze