Drogi czytelniku mam ogromną przyjemność zapoczątkować cykl felietonów oraz praktycznych poradników, które być może pomogą Ci wstąpić na drogę poszukiwania najlepszego zdrowia jakim kiedykolwiek odznaczałeś się w swoim życiu. Nie istotnym jest nawet Twoja waga, status społeczny czy też wiek. Powyższe zdania brzmią jak słaby i tani chwyt reklamowy mający na celu sprzedaż pewnego cudownego produktu z telemarketu. Otóż przekonasz się systematycznie czytając moje felietony, że nie ma absolutnie żadnego haczyka i gwiazdek pisanych małym druczkiem. Zupełnie szczerze i w dobrych intencjach będę starał się pomagać „szukać najlepsze zdrowie” poprzez ukazanie mojego punktu widzenia. Czy ten punkt będzie słuszny i odpowiedni dla Twojej osoby? To może zweryfikować tylko i wyłącznie sumienne zastosowanie się do moich wskazówek.

Oczywistym jest, że nie przekażę dla wszystkich złotego środka ponieważ każdy jest indywidualnym obiektem, który powinien mieć swojego osobistego trenera. Byłoby perfekcyjnie, aby owym trenerem była pilnująca siebie własna osoba. Moim zamiarem jest dotrzeć do Twojego logicznego myślenia, które sprawi, że będziesz miał wolę i ambicje poprawy swojego zdrowia i najwyższą z możliwych motywacji, która podparta będzie fachową wiedzą wspomagającą Twoją walkę o „lepsze jutro”.

Odpowiedz sobie na pytanie, czy masz pewne przewlekłe problemy zdrowotne lub też ogólnie odznaczasz się słabą formą zdrowotną? Jeśli Twoja odpowiedź jest twierdząca nie powiem Ci „nie przejmuj się tym i zaakceptuj siebie takim jakim jesteś”! Moim obowiązkiem będzie przekonać Cię do tego, aby podjąć realne działania, które sprawią, że to się zmieni w tę mocno pozytywną stronę. Jednak nie będę promował lekarstw oraz szeroko rozumianej chemii. Nie będę docierał do Ciebie za pomocą cudownych diet lub za pomocą katorżniczych, bezsensownych i nie dostosowanych do Ciebie ćwiczeń fizycznych. Chcę dotrzeć do Ciebie za pomocą czystej i sprawdzonej wiedzy oraz zmotywować Cię do zmiany stylu życia, która objawi się poprzez rozpoczęcie praktykowania mądrej, systematycznej i dobroczynnej aktywności ruchowej, która będzie dostosowana tylko i wyłącznie do Twoich możliwości.  Z czasem uwierzysz, że wspomaganie aktywności ruchowej zbilansowaną dietą jeszcze mocniej spotęguje pozytywne aspekty, które zachodzą w Twoim ustroju.

Zawsze powtarzam: „to jak zachowujesz się teraz to efekty zobaczysz dopiero w dalekiej przyszłości”. Dajmy na to  przykład - przyszedłeś z pracy lub ze szkoły, czytasz mój artykuł oraz generalnie jesteś zmęczony fizycznie lub też psychicznie. Idąc tym tokiem myślenia nic Ci się nie chce robić oraz sarkastycznie się uśmiechasz ponieważ ostatnią rzeczą na jaką teraz masz ochotę to wykonywanie głupich i męczących ćwiczeń fizycznych, które to na pewno chciałbym Ci zaaplikować a Ty wiesz, że cokolwiek byś nie robił to nie może się udać.

Będziesz musiał zakupić wiele wydań Kulis Powiatu, abym chociaż w kilku procentach zmienił ten sposób rozumowania ponieważ nic takiego nie chcę Ci zaproponować. W przypadku Twojego postanowienia poprawy również nic się nie zmieni po przeczytaniu jednego artykułu ponieważ może się okazać to „słomianym zapałem”. Musisz być systematycznie „bombardowany” esencją wiedzy a nie „chaosem”, którego np. możemy doświadczyć w internecie.

Jesteś w stanie wyobrazić siebie bez chorób i bez bólu, który im towarzyszy? Pamiętasz swoją najlepszą sprawność, którą cieszyłeś się w swoim życiu, gdzie zaimponowałeś innym i byłeś z siebie niesłychanie dumny? To świetnie ponieważ to oznacza, że jesteś na drodze, aby te wspaniałe chwile w pewnym sensie przywrócić. Ja będę tylko motywatorem, który udzieli kilku ale jakże skutecznych i praktycznych wskazówek natomiast jak to wszystko wykorzystasz będzie zależało tylko i wyłącznie od Ciebie.

Jako młoda osoba z optymistycznym podejściu do życia jestem także co jest najistotniejsze niebywale doświadczony i skuteczny w realnym wyznaczaniu celów. Pragnę Cię nauczyć właśnie w tej mojej skuteczności. Będziesz wiedział na co zwrócić uwagę przy ustalaniu swoich skutecznych celów . Będziesz wiedział na co Cię stać oraz co możesz od siebie oczekiwać. Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, że będzie mi trudno wpłynąć na Twoje zachowanie. Wiem jak trudno jest otyłemu człowiekowi zmusić się do aktywności ruchowej po ciężkiej pracy fizycznej ponieważ robię co w mojej mocy, aby przekonać do tego nawet moich najbliższych. 

Wyznajmy zasadę nauki na cudzych błędach. Zatem błędy wezmę na siebie ponieważ już to przerabiałem niejednokrotnie a Ty mój drogi czytelniku wykaż się inicjatywą oraz po prostu zapragnij się zmienić na lepsze. Jeśli wykażesz się głównie cierpliwością i systematycznością dostrzeżesz pozytywy i sam zostaniesz ambasadorem takiego sposobu myślenia i działania. O to mi w tym wszystkim chodzi ponieważ pojedyncze osoby nie podołają temu jakże wielkiemu zadaniu.

Traktuj ten artykuł jako bardzo luźny wstęp do tego co chcę w głównej mierze przekazać. Zrozumienie istoty Kultury Fizycznej jest fundamentalną podstawą. Pamiętaj, że praktyka bez nawet podstawowej teorii prędzej czy później okaże się kompletną porażką, dlatego też w kolejnym felietonie zajmiemy się tymi solidnymi fundamentami, od których zawsze powinno się wszystko budować. 

Definicja Kultury Fizycznej i jej poszczególne części składowe tj. Wychowanie Fizyczne, Rekreacja, Rehabilitacja oraz ten nieszczęsny Sport, który to zaburza często nasze rozumowanie będą głównym przedmiotem naszych rozważań. Zapoznałeś się z moim bardzo ogólnikowymi twierdzeniami, w związku z czym kiedy okaże się, że chociaż po części się z nimi zgadzasz to zapraszam po więcej informacji w innych tego typu artykułach zamieszczonych w naszym serwisie.

Najnowsze