Skoncentrujmy się na ilości wody znajdującą się w naszych komórkach mięśniowych. Ta relacja jest prosta-brak odpowiedniego nawodnienia komórek mięśniowych doprowadza do ich mimowolnych skurczów podczas wysiłku (a także i po nim), które zaburzają ich prawidłową pracę. A jak zdajemy sobie doskonale sprawę technika ćwiczenia musi ocierać się o perfekcję z naszej strony w związku z czym zawsze w czasie treningu pod Twoją ręką powinna się znaleźć butelka wody!

Woda absolutnie nie powinna być schłodzona w lodówce! Kiedy napijesz się tak zlodowaciałej wody masz odczucie orzeźwienia jednak jest ono bardzo zgubne ponieważ działa tylko chwilowo. Organizm potrzebuje odpowiednio wysokiej temperatury, aby odpowiednio „przyswoić” ją oraz „nawodnić” wszystkie komórki w związku z czym pijąc zimną wodę dokładamy mu tylko niepotrzebnie dodatkowej pracy na ogrzanie zimnej wody, która teoretycznie powinna nam pomóc a okazuje się, że jest tylko dla nas zbędnym balastem.

Woda powinna mieć temperaturę 17-18 stopni. Pijąc wodę „myk” polega na tym, aby dostarczaj ją bardzo często, ale tylko góra po jednym „łyczku” (nawet pomiędzy seriami w ćwiczeniu). W taki sposób będziemy pewni, że nie doprowadzimy organizmu do stanu pragnienia.

Zdecydowanie różni się to od takiego postępowania, w którym dorwiemy się do butelki wody dwa razy podczas treningu i wypijemy ją do cna. Pomijając efekt „rozdętego brzucha” ponownie jak przy zlodowaciałej wodzie powracamy do nadmiernego zaangażowania naszego ustroju, który bardzo skokowo mając do dyspozycji zdecydowany nadmiar wody (jak przy powodzi) stara się go nerwowo oraz w miarę normalny sposób zagospodarować.

Pijąc raz za razem jednorazowo duże ilości wody wcale mu w tej „gospodarce” nie pomagamy. Jeśli chodzi natomiast o napoje izotoniczne są one rzeczywiście efektywniejsze od wody ale także oczywiście zdecydowanie droższe. Nie potrzebujemy zatem pić takiej dużej ilości tego napoju, który jest także wzbogacony w bardzo pożyteczne mikroelementy, których woda nie posiada. Jeśli mamy możliwość wybory stosujmy napoje izotoniczne jeśli natomiast jest to za droga inwestycja (bo taka będzie na dłuższą metę) wybierajmy wodę, która również jest doskonała w swoim działaniu!

 

Najnowsze